Канон предпразднства Введения во Храм Пресвятой Богородицы

Автор

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Глас 4.

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Святых во святая Всесвятая и Непорочная вселитися происходит, Пресвятаго Бога яко да будет храм освящен, и Той предтекут девы отроковицы.

Совет превечный Превечнаго Бога нашего во исполнение грядет предгрядущей Ти воспитатися во святая святых, Слова в жилище, Отроковице Всенепорочная.

Родителие божественнии Тя, Божию Родительницу хотящу быти, вводят воспитатися во святая святых: молитву, еюже моляхуся, обещание исполняют, Пречистая.

Укрепи, Владычице, немощь сердца моего и утверди, страстьми колеблемое, яко да верою Тя и любовию ублажаю, Присноблаженную и Всенепорочную.

Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик Себе совокупльшия, духовно утверди, в божественней Твоей славе, венцев славы сподоби.

Начинающия отроковицы девы, свещи носящия светло, будущее подписуют: из Нея бо родится просвещение знания, решащее прелести омрачение.

Ревнующи древле богомудренно, Анна молитву исполняет и Тебе привозлагает святилищу, Всенепорочная, священнейшее зачатие имети хотящу и рождество.

Солнце простре лучи, зря облак светлый, простираемь манием Божественным внутрь во святая, из Неяже одождит оставление оляденевшим страстьми.

Обожает мя Бог, вселився в Тя за милосердие, Всенепорочная, Чистая, украдена снедию прежде лестию змииною, и тли нетления паки пищу воздает.

Седален, глас 1

Восхвалите, девы, матери, предпразднуйте, людие, славословите, священницы, благословите Пречистую Матерь Божию: плотию бо младенствующи прежде, во храм принесеся, яко храм Божий святейший. Темже праздник совершающе духовный, воспоем Ю, яко Предстательницу рода человеческаго.

Песнь 4

Ирмос: Неизследный Божий совет, еже от Девы воплощения Тебе, Вышняго, пророк Аввакум усмотряя, зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Священнии провозвестиша языцы Тебе, Чистая, быти село невместимаго Естества, сего ради Тя лицы девственнии провождают, свещи носяще во святая.

Славу взят Иоаким со Анною, ходяще и носяще Тя с веселием во святый храм, храме Божий пресвятый, Чистая и Всенепорочная Владычице.

Разрешается изречение прародительное: се бо процвете Лоза, Яже Грозд нетленный нам плодоносит, вино носящий веселия концем.

Едину Тя Всенепорочную Содетель Слово обрет, вселися во Твое чрево, содевая наше спасение благодатию, Пречистая, за неизглаголанную милость.

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога, и родила еси Безлетнаго Сына, всем, воспевающим Тя, мир подавающая.

Облацы да воскаплют правду днесь, яко на небеси бо простирается Божественный облак во храме Божии, иже каплет сладость, всю горесть душ наших изъемлющу.

Странно Твое зачатие, странно Твое и рождество, странно твое происхождение, Дево, еже внутрь святилища введение, странна и преславна Твоя, слово превосходяща и помышление, Пречистая.

Всю Тебе освяти Дух Всесвятый, внутрь храма пребывающу и питаему пищею небесною, Невесто Отча прекрасная, сего ради была еси и Слова Родительница.

К Тебе мою всю надежду, Отроковице, полагая, к щедротам твоим прибегаю: вреда демонскаго яви непричастну падшую душу мою и изнемогшую сластей потопленьми.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Укрепльшеся Божественною благодатию, божественныя Девы родителие Сию яко непорочную голубицу во святая воспитатися любовию возлагают.

Тебе, хотящей приимати Свет, из Света происходящий, свещи вжигающе, отроковицы, Чистая, предходят световидно к Божественному храму, ликовствующе.

Полна славы Палата, великое пророков оглашение, Престол святый внутрь святая вводится, Царю всех готовящися.

Пою Твое, Отроковице, зачатие, пою Твое и неизреченное рождество, пою и покров Твой, имже вреда всякаго избавляемся, к Твоему отишию прибегающии.

Кондак, глас 4

Веселия днесь вселенная исполнися вся в благознаменитом празднице Богородицы, зовущи:

Та есть сень небесная.

Икос

Иже всех Творец, Создатель и Владыка, неизреченным благоутробием приклонивыйся, единем человеколюбием Своим, егоже Своими устрои руками, видев падша, ущедри и возставити сего благоволи, здание божественнейшее, и истощением Своим, яко благ естеством и милостив. Тем Марию ходатаицу приемлет и яко Деву и чистую таинства, из Нея наше естество носити восхоте:

Та есть сень небесная.

Песнь 7

Ирмос: Не послужиша твари богомудрии, паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Светоносное Тя яко солнце, приемлет храм святый, внутрь сияющу зарю концем спасения, Чистая, храм быти имущую Сына Божия, Дево.

Руками вси восплещем, избавления носящую образы Неискусобрачную видяще: рукою бо ангеловою питается, Небесный Хлеб нам яко хотящу неизреченно породити.

Души вся праведных подземныя благовестиша Тя, голубице златая, покой носящу потопа разумнаго проявляют, и во святых святая благочестно ликовствующу.

Яко красна, Краснаго родила еси, нелепоту нашу возвращающаго в первый образ, Отроковице Всенепорочная, Емуже и поем: отцев Господь и Бог, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: Слыши, Отроковице, Дево чистая, да речет убо Гавриил, совет Вышняго древний истинный: буди к приятию готова Божию, Тобою бо Невместимый с человеки поживе. Тем и, радуяся, вопию: благословите, вся дела Господня, Господа.

Слыши и разумей, старче мудрый, - Захарии Анна глаголет, - советом Божественным, Юже имам Отроковицу Чистую доблественною душею приими, Тоя бо ради будет избавление, и в храм святый введи Сию, вопия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Благословен един Господь, - возопи священник, - жизни входы ныне указуют яве, нам объявивше, в нюже хощет вселитися, боговместимую палату, Христос, Царь всяческих, Емуже вопиет вся земля: благословите, вся дела Господня, Господа.

Се, старче мудрейше, - Анна рече благоговейно, - добрейшую Отроковицу, Юже даде мне Бог, светло приими и пророчествуй едину, хотящую в вещи произнести проповедания, с нимиже вопиеши пророчески: благословите, вся дела Господня, Господа.

Ныне познах, жено, явственнейше, - разумно рече старец, - древо возрастает посреде храма, еже процветет сущо Божественный плод, в рай вводящий снедию изгнанныя тления, вопиющия радостию: благословите, вся дела Господня, Господа.

Глагол неизреченных учений Твоя душа, Отроковице Чистая, яве будет, - старец рече ясно, - в Божественный сей, Дево, вселишися храм: ангелом бо питаема, Совета великаго Ангела родиши, Емуже поем: благословите, вся дела Господня, Господа.

Глас Ти поем, Отроковице Чистая, радостно Гавриилов: радуйся, всех вина едина радости; радуйся, душ очищение, яко рождшая избавление наше и воздание, песнопоющих Тому: благословите, вся дела Господня, Господа.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Се Божия гора святая со свещами светлыми внутрь во святая шествует, от Неяже Камень отсечется и требища и кумиры демонския истнит, человеки же самыя соделает храмы и честная обителища.

Клятся Бог и ныне исполни, от колена Иудова нам дав Приснодеву, Еяже чрево древо возрастит Жизни, смертоносныя снеди избавляющее, падению пищею подникшия и украденныя прелестию змииною.

Усты светлыми Анна возопи в храме Божии: Тебе привозлагаю, Юже мне дал еси, Отроковицу, о Владыко! Из Неяже за милосердие неизглаголанное, Плотоносец явився, спасеши мир, егоже создал еси, возвеличив Ю яко Матерь Твою.

Се озарися день спасения сущим в нощи лютых: дверь небесная, храма двери отверзши, со свещами входит внутрь во святая от святыя питатися силы, святое Бога вселение.

Просвети, Чистая, души моея очи, Свет рождшая, да не постигнет мя греховная тма глубочайшая, ниже глубина да покрыет мя отчаяния, но Сама мя спаси и окорми ко пристанищу Божественнаго хотения.

Светилен

День предпразднственный храм приводит ныне пречистым введением Богородицы Марии, Юже поют ангели, и человецы ублажают, девы же провождают, свещи носяще и играюще, в храм Господень.

 

Постоянная ссылка на эту страницу:
https://akathist.ru/canons/ka-go/se-0004.html
Прочитано 175 раз Последнее изменение Среда, 02 мая 2018 21:24